Podstawa, to dobrze wybrane drewno. Jak to zrobić i gdzie zdobyć odpowiedni materiał na Twój instrument dowiecie się w tym dziale.
W tabeli poniżej podano materiały preferowane i najczęściej stosowane przy budowie instrumentów. Określenia dotyczą używanych nazw potocznych. Tabela nie jest wykładnią i nie oznacza np., że gryfu nie można wykonać z drewna klonu, jesionu lub innego materiału, nie zawartego w poniższym opisie.
Szczegółowe opisy drewna używanego do budowy instrumentów na stronie: http://www.mayones.pl/pl/katalog/top_wood
Rodzaje drewna – korpus
Mahoń
ciepłe brzmienie, pełny sound, długi sustain.
Najmocniej brzmi niska i środkowa część pasma.
Topola
drewno bardzo lekkie,
wybrzmiewanie równomierne, głębokie niskie tony,
środek pasma miękko brzmiący.
Lipa amerykańska (basswood)
do ostrego grania, równomierne i pełne
wybrzmiewanie, dobra kompresją w górnym paśmie.
Olcha
równomierne wybrzmiewanie, atak umiarkowany,
brzmienie zbalansowane.
Jesion
jeden z twardszych materiałów,
brzmienie bardzo twarde i jasne.
Klon
bardzo czyste brzmienie w wysokich częstotliwościach,
szybki i silny atak, brzmienie twarde i jasne.
Miejsca, gdzie kupimy odpowiedni materiał, np. jedno z najlepszych drzew afrykańskich – acajou (Mahogani, Khaya),
lub przygotowane formaty do sklejenia i wycięcia body z olchy, jawora falistego, topoli …